Lego közösségfejlesztő aloldal_cim_alatti

Kis csoportokban megadjuk egy kis lego építmény felépítésében ki milyen szerepet lát el; jó játék csoportdinamika növeléséhez, ismerkedéshez, érdekes kommunikációs tapasztalatszerzés.

Jellegek

2-8 fő (őrsgyűlésre)
9-16 fő (őrsgyűlésre)
30+ perc
Kószák (12-17 évesek)
Vándorok (18+ évesek)
Bútorozott terem
Belső tér
Szabadtér
Egyszerű kellékek (pl. labda, kártya…stb)
Csoportdinamika
Tudás
Általános
Ismerkedős
Logikai
Általános

Kellékek

Lego
Ceruza
Papír

Leírás

Legoépítés (csapatépítő) 

 

Létszám: 5-7, illetve ezek többszörösei 
Helyszín: nagyobb terület vagy hosszú folyosók 
Kellékek: sok alap legoelem, papír, toll 
Idő: 1,5 óra 

Leírás:  

A létszámtól függően 5-7 fős csapatokat hozunk létre, és minden csapat kap egy  vezetőt. 6 fős csoport esetén az egyik bázis, 5 fős esetén pedig a joker is kihagyható.  Mindenki húz egy szerepkártyát, majd a csoportvezető elmondja, hogy melyik mit takar (ld.  alább). A játék lényege, hogy egy előre megépített legofigurát (random alakzat, max. 1 dm3térfogatú) újra felépítsen a bázis, ehhez pedig az infóknak a csapat minden tagján keresztül  kell menniük (a szerepek szerint, vagyis mindenki részt vesz). Közös megállapodás alapján  vagy időre játsszuk (pl. 1 órás időkeret), vagy amíg el nem készül a csapat. Szerepek: 

Futár1: megnézi az eredeti alakzatot, odamegy a rajzolókhoz, akik kérdezhetnek tőle bármit,  de ő csak bólogathat és mutogathat, nem beszélhet

2 db rajzoló: kérdeznek futár1-től, majd valamilyen rendszer szerint lerajzolják, amit  megtudtak. Futár2 kérdéseire csak bólogathatnak és mutogathatnak, nem beszélhetnek 

Futár2: megnézi a rajzot, szükség esetén kérdez a rajzolóktól. Miután megjegyezte, elmegy a  bázisokhoz, és elmagyarázza nekik, hogy hogyan építsék föl a csapat legofiguráját, de nem  mutogathat, csak beszélhet 

2 db bázis: a futár2-től kapott információk alapján felépítik a csapat eredeti legofiguráját.  Nem beszélhetnek futár2-vel, nem kérdezhetnek tőle. 

joker: Bizonyos időközönként helyet cserél valakivel, a korábbi posztjában megszerzett  információkat azonban nem használhatja föl az új szerepében, csak az ott megkapott  információkkal gazdálkodhat. Ez azokra is érvényes, akikkel helyet cserél, nekik is „el kell  felejteniük”, amit addig tudtak. 

(20 percenként cserél helyet a joker valakivel, azaz a játék alatt kétszer, ezt a csapat  vezetője irányítja. Először futár1-ként kezdi, aztán felváltja az egyik bázist, aki beáll a  joker korábbi helyére, vagyis innentől ő lesz a másik futár1. Utána felváltja az egyik  rajzolót, innentől ő lesz a másik bázis. Mindenki csak abból a tudásból élhet, amit abban a  szerepben kap, a korábbiakat el „kell felejtenie”!) 

Végén reflexiós kör ajánlott: 

∙ Milyen szerepben voltál? 

∙ Hogy érezted magad a szerepedben és az egész játékban? 

∙ Melyik szerep volt szerinted a legnehezebb? 

∙ Melyik szerepet próbáltad volna ki szívesen? 

Fájlok

Nem tartozik hozzá fájl
Akik eddig megköszönték:

Tóth Barnabás

Ha elakadtál vagy segítségre lenne szükséged:

it-fejlesztes@cserkesz.hu