Adj király katonát! aloldal_cim_alatti

Csapatjáték szabadtérre

Jellegek

17-40 fő (raji létszámhoz)
10-30 perc
Kiscserkészek (6-10 évesek)
Cserkészek (11-14 évesek)
Szabadtér
Nincs
Fizikai, testi
Általános
Általános

Kellékek

Nem kell hozzá kellék

Leírás

Az „Adj, király, katonát!” l népi játék, melyben láncot alkotva két csapat vesz részt egymással szemben. A játék célja, hogy a csapatok tagjai az ellenfél csapatláncának nekifutva átszakítsák azt, hogy onnan egy (korábban) ellenséges játékost maguk mellé állítva a saját csapatuk létszámát megnöveljék egészen addig, míg a másik csapatból kizárólag egy fő marad a játékban Először is feláll a két csapat egymással szemben. 

Aztán az egyik csapat tagja elmondja a mondókát: „Adj, király, katonát!” 

Az ellenséges csapat: „Nem adunk!” 

A (Mi) csapatunk:„Akkor szakítunk!” 

Az ellenség:„Szakíts, ha bírsz!” 

Ekkor a csapatból kiválasztott ember nekirohan az ellenség láncának és ennek két következménye lehetséges:

 1. Sikerül áttörni a falat és a két gyerek (akit átszakított a játékos) közül kiválasztja az egyiket és átviszi a saját csapatába. 

2. Ha nem sikerül átszakítani, a szakító áll át abba a csapatba, amit megtámadott! Ezután ugyanezt teszi a másik csapat is. Ez még addig folytatódik, amíg az egyik csapatban már csak egy fő marad.

Beküldte - Harkay Gabriella

Fájlok

Nem tartozik hozzá fájl
Akik eddig megköszönték:

Hegyi-Nagy Lívia

Ha elakadtál vagy segítségre lenne szükséged:

it-fejlesztes@cserkesz.hu