aloldal_cim_feletti Alszik a város / Maffia / Gyilkosos / Vérfarkas aloldal_cim_alatti

Egy igazi klasszikus kommunikációs készség fejlesztő játék.

Jellegek

Létszám:
2-8 fő (őrsgyűlésre)
9-16 fő (őrsgyűlésre)
Időtartam:
30+ perc
Korosztály:
Cserkészek (11-14 évesek)
Kószák (12-17 évesek)
Helyszín:
Belső tér
Eszközök:
Nincs
Nevelés:
Csoportdinamika
Ügyesség:
Elmemozdító
Kommunikáció
Megfigyelés
Szórakozás:
Logikai
Helyszín:
Online is játszható
Szórakozás:
Csapatjáték

Kellékek

nem kell hozzá kellék

Leírás

Egy körbe ülve lehunyt szemekkel a játékvezető kiosztja a szerepeket. Ezt megteheti a fejek megérintésével amikor a bizonyos szerep kiosztását mondja, de előre megbeszélt módon is mint egy fülhúzás, két fülhúzás, stb. (francia kártyával is le lehet előre osztani). A szerepek a következők: Gyilkosok: Minden éjjel felkelek és mutogatással megszavazzák, hogy kit tesznek el láb alól azon az éjjel. Akkor nyernek ha a játék végére csak ők maradnak, azaz nem szavazzák ki őket a nép. A rendőr minden éjjel megkérdezheti egy játékosról, hogy gyilkos-e vagy sem. A boszorkány a játék folyamán egyszer feltámaszthat valakit, egyszer el tehet valakit láb alól és minden éjjel valakit megvédhet az esetleges támadástól. Ezek közül viszont egy éjjel csak egy képességet tud teljesíteni. A rendőr és boszorkány célja hogy minden más szerep nélküli játékossal azaz néppel együtt kiszavazzák az összes gyilkost. Akinek nem jutott szerep az népnek számít és napközben tud szavazni.

A játék menete a szerepek kiosztása után egyből egy éjszakával, amikor mindenki lehúnyt szemmel “alszik” kezdődik. A játékvezető először a gyilkosokat kelti fel akik megszavaznak valakit, majd vissza alszanak. Utána a boszorkány kell fel és feltámaszt, gyógyít vagy eltesz láb alól valakit, akire a rámutat és a játékvezetővel megbeszélt jellel mutatja melyik képességét használja az adott játékoson. Ezek után a rendőr kel fel és valakit meggyanúsít. A gyanúsított játékosról a játékvezető egy megbeszélt jellel (fejrázással) megmondja a rendőrnek hogy gyilkos-e. Ezek után felkel mindenki és a játékvezető kihirdeti ha történt haláleset. (akkor nem történhetett ha a boszorkány ugyan arra a játékosra mutatott mint a gyilkosok). Ezek után a játékosok szabadon vitatkozhatnak 5 percen keresztül, hogy ki a gyanús és miért. A vitatkozás végén a játékvezető megkérdezi, hogy kit akarnak elítélni és a többség szavazat alapján (összlétszám osztva kettővel felfelé kerekítve). A vádlott védő beszédet mondhat amikor csak is ő beszél. A maximum 2 perces védőbeszéd után újabb kör szavazásban dől el, hogy a vádlottat tényleg elítélik és elteszik láb alól vagy sem. Minden nappal maximum csak 3 játékost lehet megvádolni, utána besötétedik és jön a következő éjszaka. Ez a ciklus addig folytatódik, amíg a gyilkosok többségben lesznek, ekkor ők nyernek, ha pedig minden gyilkos ki lett szavazva akkor pedig a nép nyer. Fontos még, hogy a halottak nem beszélhetnek és nekik is kell éjszaka aludni, hiszen még a boszorkány feltámaszthatja őket.

Alternatív verziók: Nagyon sokféle variációja létezik és interneten lehet tovább olvasni róla. Több extra szereppel is lehet játszani, amivel csak a játékvezető szerepe nehezedik, de nagyobb csoporttal érdemes, hogy többségben ne csak népi szerepben legyenek a játékosok.

Nyomtatható kártya extra szerepekkel: 

Gyilkos cards.docx

Szereposztással: 

Gyilkos szerepleosztás.xlsx

Feltöltő
Morvay Zsigmond (443.)
Feltöltés ideje
2024.01.12 00:40
Státusz
Jóváhagyva
Ellenőrizte
Dauner Ágoston, Toncsi (205.)
Betöltés...