3 napos portya felszerelés aloldal_cim_alatti

Próbarendszer témák

Tevékenységismeret
Testi teljesítmény
Közösségélmény

Jellegek

9-16 fő (őrsgyűlésre)
17-40 fő (raji létszámhoz)
I. próba (életkor: 11-13 év)
Kiscserkészek (6-10 évesek)
Cserkészek (11-14 évesek)
15-20 perc
Bárhol (kint, bent)

Kellékek

Nyakkendő/kendők személyigazolvány, diákigazolvány, tajkártya, (ezek csak karton papírok lesznek) cserkészing, nyakkendő gubaccsal hálózsák, polifoam esőkabát zárt cipő, sportosabb cipő és egy papucs törölköző, neszeszer: fogkefe és fogkrém, sampon toll, jegyzetfüzet nagytáska/hátizsák kistáska rövidnadrág 2x hosszú nadrág 2x rövid póló 3x hosszú póló 2x pulóver zokni 3x alsónemű 3x csajkazsák: tartalma: egy lapos és egy mély tál, kanál, kés, bögre egy vagy két flakon bicska zsebkendő zseblámpa Ezek már nem szükségesek: pizsoma, párna, függőágy, gyufa

Leírás

Előkészületek: Pálya kijelölése létszámtól függően. A gyerekeket elosztjuk 3-4-es csoportokba és szét osztjuk az eszközöket(portyafelszerelést) úgy, hogy minden csapat ugyanannyit kapjon. Ezután minden csapat(azaz 3-val vagy 4-vel) kijelölnek egy bázist maguknak. A bázisok legalább 7-8 méterre legyenek egymástól 


Játék menete: Két fajta játékos van 1. macska: a  kendőt/nyakkendőt belerakja a nadrágjába hátra, akiét játék közben kihúzhatják a másik nadrágjából. A macska játszhat az egérrel is. 2. egér: Ha megérint egy másik egeret akkor ő választ a három játék közül: 

  • A.: Ujjharc 
  • B.:Parasztnintendó
  • C.: kő-papír-olló(később lesz részletezve). 

A tárgyak a bázisokon lesznek, onnan lehet elvenni egyesével (azaz egy ember egy tárgy). Ha valaki elvesz egy tárgyat, de valaki kihúzza a kendőjét, vagy legyőzi valamelyik harcnemben akkor neki oda kell adni a tárgyat, és vissza kell mennie a bázisához, majd utána újra beszállhat a tárgyak szerzésébe. Ha egy csapat összegyűjti az összes tárgyat akkor vége a játéknak, amúgy pedig bizonyos idő után megállítják a játékot és megszámolják, hogy ki hány tárgyat gyűjtött.

Ujjharc: Mindkét játékos rámarkol a másik játékos hüvelykujja tövére és kinyújtják a mutató ujjukat. Az nyer aki megérinti a nyújtott ujjával a másikat.

Parasztnintendó: A két játékos a hüvelykujj kivételével összeakasztják az ujjaikat és az a feladat, hogy a másik hüvelykujját odaszorítsa a sajátja alá.

 

Fájlok

modszertani_jatek.docx [DOCX] (18KB)
Akik eddig megköszönték:

Kocsis Gergely

Ha elakadtál vagy segítségre lenne szükséged:

it-fejlesztes@cserkesz.hu