Egyikünk gondol egy cserkészethez kapcsolódó szóra (akár az őrsvezető összegyűjthet ilyeneket cetliken, amiből húzhat), ezután elárulja a kezdőbetűjét, majd a többiek feltehetnek neki barkóba kérdéseket. Ha igaz rá a kérdés, akkor igennel válaszol, ha nem, akkor úgy kell válaszolnia a gondolónak, hogy mondania kell egy olyan dolgot, ami megfelel a kérdező kritériumának. Pl.: Jancsi gondol a 'tűz' szóra, elárulja, hogy T betűvel kezdődik. Kérdezi Pistike: "Állat?" Jancsi így válaszol: "Nem teve." Ha viszont Jancsi egy ideig nem tud mit válaszolni, akkor a többiek visszaszámolnak, háromra mondanak egy olyan szót, ami megfelel a kérdésnek (pl. "tehén"). Ha hamarabb mondják a szót, mint Jancsi, akkor Jancsinak el kell árulnia a következő betűjét a gondolt szónak, és megy tovább a játék amíg ki nem találják. Bármikor rá lehet kérdezni, de ha nem találod el, kiesel. Aki kitalálja, az lesz a következő gondoló.
Nevelési témák
Kreativitás
Környezetismeret
Cserkészismeret
Jellegek
Ajánlott létszám:
2-8 fő (őrsgyűlésre)
9-16 fő (őrsgyűlésre)
Próbapont, korosztály:
Cserkészek (11-14 évesek)
Kószák (12-17 évesek)
Helyszín:
Bárhol (kint, bent)
Időtartam:
Egyéni
Kellékek
nem kell hozzá kellék
Leírás
Egyéb megjegyzés
Lehet akár kirándulás közben is játszani a végtelenségig.
Feltöltő
Hertelendy András (14.)
Feltöltés ideje
2025.01.10 15:35
Státusz
Jóváhagyva
Ellenőrizte
Németh Hanga (442.)