aloldal_cim_feletti Évszámok futva aloldal_cim_alatti

Nevelési témák

Cserkészismeret

Jellegek

Ajánlott létszám:
2-8 fő (őrsgyűlésre)
9-16 fő (őrsgyűlésre)
Próba, korosztály:
I. próba (életkor: 11-13 év)
Cserkészek (11-14 évesek)
Időtartam:
5-10 perc
Helyszín:
Bárhol (kint, bent)

Kellékek

Leírás

Alap Játék:

Előkészület:

A cserkészek felállnak két sorban egymással szemben, egy-egy felrajzolt vonal mögött, minimum ~3-4 m távolságra. A két sor közé, középre helyezünk egy kis labdát (helyettesíthető plüssel, nyakkendővel, fadarabbal, ... stb).
A cserkészek páronként kapnak egy számot és színt. Az egyik sorból egy cserkész és a másik sorból is egy cserkész ugyan azt a számot és színt kapja (ők kvázi egymás párjai), a mellékelt ábra szerint.

Játék menete:

  1. A játékvezető szólítja szám vagy szín szerint hangosan kiáltva, azokat a cserkészetet akiknek azonos a száma és színe. Pl. így: "Piros!" / "Hármas"!
  2. Ekkor a két cserkész a labdáért iramodik és megpróbálja még a másik cserkész előtt megragadni és befutni vele a saját csapata vonala mögé. Ha sikerrel jár, a csapata kap egy pontot. (A labdát dobni nem szabad!)
    Ha a másik cserkész megérinti őt mielőtt beérhetett volna a labdával, akkor az érintéssel automatikusan megszerezte a pontot. 
    ! Csak akkor érvényes, hogy megérintette a párját azaz a másikat, ha a másik már megfogta/megérintette bármilyen módon a labdát. 
    (Nem érvényes az, ha az egyik cserkész nekilöki a másikat a labdának, azért, hogy utána megérinthesse őt és így megszerezze a pontot.)
  3. Pontszerzés után újra beállnak a helyükre a sorba és várják, hogy a játékvezető új számot vagy színt kiáltson. Így megy addig amíg az programra szánt idő le nem jár, vagy egy előre megbeszélt pontot valamelyik csapat el nem ér. 
    Az a csapat nyer amelyiknek több pontja van.

A játék tovább nehezíthető és még izgalmasabbá tehető azzal, ha egyszerre két külön párt is behívunk. (Ld.: mellékelt ábrákon) 
Ilyenkor az érintéses pontrablás így alakul: Minden játékos csak a saját párjától rabolhatja el érintéssel a pontot, de bizonyos etikus mértékig a testével gátolhatja, hogy a csapattársa párja befusson a vonal mögé. Pl.: útját állja.

Módszertan:

Annyiban különbözik az alapjátéktól, hogy szám helyett egy-egy évszámot kapnak a cserkészek és szín helyett pedig a hozzá tartozó cserkésztörténelmi eseményt. Pl. így: "1933" és "Gödöllői Világjamboree" /  "1907" és "Bownsea-szigeti tábor".

Egyéb megjegyzés
Bármilyen más tudásanyaghoz is használható ahol információkat kell párosítani. (pl.: mentő+104 , rendőr+107 , tűzoltó+105 ) Akár ha az információk hármasával csoportosítandók is működhet.

Feltöltő
Pál Ervin Szilárd (923.)
Feltöltés ideje
2025.03.06 01:11
Státusz
Jóváhagyva
Ellenőrizte
Dauner Ágoston, Toncsi (205.)
Betöltés...