Forrás
MCSSZ EFOP
Egyéb megjegyzés
Módszertani ötletek a GeoCsero játék alapozásához
Információk, amelyeket a játék kezdete előtt át kell adni:
Az egyenruha a cserkészek egységét fejezi ki.
Az egyenruha fő részei: ing, nadrág/szoknya, kalap, nyakkendő, öv
A cserkészet jelképe a liliom
A cserkészek jobb kézzel tisztelegnek
Vannak útjelek, amiket tájékozódáshoz használnunk. Ezeket mindig a földön kell keresni
Vannak sípjelek, hosszúak és rövidek.
Ötletek:
egyenruhához: KIM játék:
két cserkész egymás mellé áll egyenruhában: fedezd fel, hogy mi a közös rajtuk! (liliom, hungária, nyakkendő)
mi az, ami még az egyenruhához tartozik, de nincs rajtunk? (kalap)
sípjelekhez
A5ös papírra nyomtatott sípjelek segítségével: először egy pontot mutatok (tü) azután egy vonalat (tűűű). Majd ezután két csoportra osztjuk őket, az egyik a tü, a másik a tűűű hangért felelős. A két csapatnak együtt mutatjuk a sípjeleket (A5-ös papíron) egyiket a másik után, és le kell “énekelniük”
égtájak
Körbe állítjuk őket. Valakire rámutat a középen lévő ember (ő lesz az északi irány), mond neki egy égtájat és annak kell az ívről feltennie a kezét, aki a megfelelő helyen áll. É, D, K, Ny, ÉK, ÉNy, DK, DNy.
Azután más lesz az északi irány
Végül megnézzük a tájolót - ezt már lehet a kis csapatokban
köszönés
mutassák meg, hogy ők hogyan köszönnek egymásnak
mutassuk meg mi is
A csapatok (kb 3 fő) indítása előtt:
nézzük meg velük együtt, h mi van a szütyőben: ők vegyék ki, nézzék meg, és értelmezzük, hogy mi micsoda
nézzük meg az útjeleketm tisztázzuk, hogy ezek fából készülnek és a földön vannak
kérjük meg őket, hogy válasszanak egy dolgot a szütyőből, amelyért ők lesznek a felelősek az út során
Feltöltő
Jakab Rita (1926.)
Feltöltés ideje
2021.04.22 13:58
Státusz
Jóváhagyva
Ellenőrizte
Tóth Kincső (878.)